Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Rozhovor 15/07/2020

Jiří Černý o Raedě: „Vozíčkáři jsou naší hlavní skupinou. Věříme, že budou spokojeni!“

V prvním rozhovoru na téma Raeda jsme se dozvěděli o produktech a o projektu samotném. Nyní již budeme více konkrétní. Brašny Sportbag a Citybag jsou tentokrát hlavním tématem našeho rozhovoru. Jiří Černý opět potvrdil, že kvalita a praktické využití jsou velmi důležité. Přesvědčte se sami.

V prvním rozhovoru na téma Raeda jsme se dozvěděli o produktech a o projektu samotném. Nyní již budeme více konkrétní. Brašny Sportbag a Citybag jsou tentokrát hlavním tématem našeho rozhovoru. Jiří Černý opět potvrdil, že kvalita a praktické využití jsou velmi důležité. Přesvědčte se sami.
Popisek: Vozík Raeda Caroline pro komerční účely. | foto: archiv Raeda

Mohl byste novou značku Raeda pro připomenutí popsat?

Za značkou Raeda stojí lídr integračního sociálního podnikání v České republice, Ergotep družstvo invalidů. Pro vozíčkáře se snažíme vytvářet produkty, které pro ně budou příjemné na používání, pomohou jim v každodenním životě a zároveň skvěle vypadají. Jak již zaznělo v prvním rozhovoru, aktuálně máme v nabídce dva druhy brašen, a to textilní brašnu Sportbag a koženou brašnu Citybag. Na trh už brzy uvedeme inovovaná kola k invalidnímu vozíku a také samotný vozík.

Brašny Sportbag a Citybag. Jsou určeny primárně vozíčkářům?

Pokud se budeme bavit pouze o brašnách, tak ty rozhodně nejsou určeny pouze vozíčkářům. Samozřejmě vozíčkáři jsou naší hlavní skupinou. Podařilo se nám udělat velmi pěkný a kvalitní produkt. Ať už se jedná o brašnu Citybag či Sportbag. Obě varianty může používat, jak vozíčkář, tak i kdokoli jiný. Uživatel si sám zvolí, kterou chce používat. Navíc brašny Sportbag jsou vyráběny v několika dostupných variantách, mohou tak sloužit i jako módní doplněk.

„Hlavní předností je dotyková kapsa, díky níž lze ovládat dotykový telefon.“

Brašna

Dotyková kapsa na brašně Raeda. | foto: archiv Raeda
  • Dotyková kapsa na brašně Raeda. | foto: archiv Raeda
  • Dotyková kapsa na brašně Raeda. | foto: archiv Raeda

  • Dotyková kapsa na brašně Raeda. | foto: archiv Raeda

V čem jsou výjimečné oproti konkurenci?

Hlavní výhodou je dotyková kapsa na přední části brašny. Díky tomu je možné ovládat dotykový telefon, aniž byste jej museli z brašny vyndat. Další výhodou je pak množství příslušenství. Je pouze a jen na vás, jak budete brašnu nosit, zda chcete ukazovat logo a skrýt svůj telefon či naopak. Přidanou hodnotu také vnímáme v použitých materiálech, přeci jen se jedná o kvalitní český produkt. Obě brašny se od sebe trochu liší, díky tomu si může každý lépe vybrat.

„Pomocí nožního pásu lze brašnu Sportbag připevnit i na nohu, což ocení hlavně vozíčkáři.“

Brašna Sportbag?

Brašna Raeda Sportbag je ideální pro každodenní nošení. Hodí se do města, do práce i na ven. Oceníte výběr ze čtyř barevných variant, voděodolnou povrchovou úpravu, zpevněné stěny a další vychytávky. Brašna má kromě dotykové kapsy na mobil také prostor pro doklady a osobní věci i poutko na klíče. Pomocí nožního pásu ji lze připevnit i na nohu, což ocení hlavně vozíčkáři. Díky tomu mají volné ruce k ovládání vozíku a zároveň mohou pohodlně ovládat a sledovat například navigaci v mobilním telefonu.

A Citybag?

Citybag je elegantní brašna z pravé kůže nejen pro vozíčkáře. Hodí se do práce, kde je vyžadován určitý dress code, na formálnější schůzky, ale neztratí se ani při společenských příležitostech. Oceníte množství kapes, prvotřídní pravou kůži s povrchovou úpravou proti oděru, již zmiňovanou dotykovou fólii pro ovládání mobilu a další maličkosti. Díky svému minimalistickému designu je vhodnější do společnosti, na byznys meetingy, večeře a příležitosti, při kterých brašna nebude designem výrazně rušit. Brašny jsou totožné, jediný rozdíl je, že u brašny Citybag zatím není možnost přidání pásu na nohu.

Je možné dokoupit k brašnám nějaké příslušenství?

Ano. Konkrétně u brašen Sportbag je možnost dokoupit popruh přes nohu, díky kterému si brašnu zafixuje vozíčkář na nohu, ta mu tak při volném pohybu nijak nebude překážet. Spolu s brašnou Sportbag dodáváme standardně gumičku s průvlekem. Díky té si můžete brašnu přichytit na vozík, jízdní kolo, prostě kamkoliv je potřeba.
Brašnu Sportbag je také možné si zakoupit společně s pásem přes nohu v rámci cenově výhodného setu.

Jaké máte s brašnami plány do budoucna?

Již v tuto chvíli máme představu mnoha dalších variant brašen. Ať v menších či větších velikostech, pásu přes obě nohy, tašky na počítač nebo batohu na vozík.
Pokud se podíváme na nabídku trhu, pro vozíčkáře opravdu není jednoduché pořídit pěkný, ale zároveň funkční doplněk, který by dotyčnému usnadnil a zkvalitnil život.

Probíhaly před uveřejněním na trh nějaké testy či vzorkování?

Vzorkování i testů proběhlo hned několik. Jen u samotných brašen jsme před uveřejněním vytvořili zhruba 30 variant, než jsme výsledek vyladili do podoby, ve které je nyní nabízíme. Když už jsme si mysleli, že je vše hotové, mnohdy se objevilo něco dalšího ke zlepšení. O to více si našich produktů vážíme.

Máte od samotných uživatelů již v tuto chvíli nějakou zpětnou vazbu?

Ano, máme. Naší snahou je reakce a zkušenosti na začátku testerů a pak běžných uživatelů sbírat, vyhodnocovat a průběžně promítat do úprav a vylepšování našich produktů. Konkrétně jsou odezvy většinou pozitivní, v některých případech právě rovnou s návrhy, co upravit a udělat lépe. Ten kdo si není jistý, jestli bude taška vyhovovat, může nás oslovit a půjčíme mu tašku nejdříve na nezávazné vyzkoušení.

„Součástí našeho vozíku bude i elektronické vybavení, které v kombinaci s mobilním telefonem bude zajišťovat pro vozíčkáře zajímavé doplňkové funkce.“

V prvním rozhovoru jste zmiňoval vývoj inovovaných kol k vozíku a dokonce vozík samotný. Kdy se o těchto produktech dozvíme více informací?

Již opravdu brzy. Na kolech jen „ladíme“ jeden technický detail, jinak je vše připraveno. Během asi 3-4 týdnů budou k dispozici nejen informace, ale měla by být dostupná samotná kola pro pořízení.
Finální prototyp vozíku, který nám určuje designový a konstrukční směr, máme hotový, nyní probíhá focení pro prezentaci a potom vše začneme postupně zveřejňovat na našem webu a ostatních komunikačních místech. Můžu už nyní prozradit, že to nebude jen o vozíku samotném, ale součástí našeho řešení bude i elektronické vybavení, které v kombinaci s mobilním telefonem bude zajišťovat pro vozíčkáře zajímavé doplňkové funkce.

Autor: Jan Forbelský

Metodika Ergoprogress

„Inovativní návod, jak provozovat efektivní integrační sociální podnik segmentu osob se zdravotním postižením."