Reportáž 13/09/2019

Vzděláváním k podnikání – na OAJL testují nový předmět!

Pravidelně vás informujeme o novinkách ze světa lidí s hendikepem, legislativy, píšeme zajímavé příběhy. Ani tentokrát to nebude jinak. Všichni si moc dobře uvědomujeme, jak důležitým základem je pro náš život vzdělání. Nejen vzdělání, ale také možnosti a zkušenosti, které během studia na střední škole můžeme získat. Na toto téma jsme si pro vás připravili reportáž z prostředí školy, kde studují žáci s hendikepem.

Hlavní budova Obchodní akademie Olgy Havlové.
Hlavní budova Obchodní akademie Olgy Havlové. | foto: ISP21

Kontakty, známosti to jsou informace k nezaplacení. Žáci Obchodní akademie Olgy Havlové měli 9. září tohoto roku skvělou možnost. Zajímá vás, o co se jedná?

Vzhledem ke speciální pedagogice a možnostem, které škola má, není nikdy dost informací. Proto se zástupci školy a družstva invalidů Ergotep rozhodli pro spolupráci. Žáci mají od září v rámci výuky nový předmět s názvem Vzděláváním k podnikání. Každý máme své možnosti, lidé s hendikepem je mají také, ale mnohdy nejsou podmínky k tomu, aby své nápady realizovali. Jak jsme již zmiňovali, 9. září navštívili zástupci Ergotepu školu v Janských Lázních, aby žákům představili smysl, náplň a průběh nového předmětu. Předseda družstva Petr Herynek na úvod žákům nastínil možnosti, které se jim skýtají. Výuka nebude pouze o teorii, samozřejmě nebudou chybět ani praxe, které jsou nezbytnou součástí. Postupně se žákům představili lektoři: Lustyk Marek, Černá Petra, Hegerová Klára a Indrová Hana, samozřejmě také Petr Herynek. Organizaci ze strany podniku převzala Martina Štrumfová a Lucie Macháčková, ředitelka vzdělávacího centra Ergoeduka.

Představení bychom měli za sebou, ale jistě vás zajímá náplň a proces. Na úvod je zapotřebí uvést, že výuka bude probíhat v rámci předmětu ekonomiky jednou týdně. Dva týdny po sobě bude výuka on-line pomocí technologií, následující týden navštíví školu lektor osobně, vždy podle aktuálně probíraného tématu. V rámci výuky nemůžeme opomenout témata: Sociální podnikání, Google, Obchodní nástroje sociálního podnikání, Marketing, Integrační personalistika, Sociální služby a Sociální inovace. Ani v tomto případě nebude výjimkou hodnocení žáků. V průběhu budou muset žáci podstoupit písemné zkoušky, které ověří jejich aktuální znalosti. Výstupem předmětu budou jednotlivé projekty, na kterých se žáci naučí veškeré potřebné činnosti.

Tuto výuku můžeme považovat za unikátní, jedná se o první školu, na které bude probíhat. Předmět je zanesen v rámci výukového plánu. Věříme, že práce přinese svou úrodu a mezi žáky najdeme mnoho šikovných, potenciálních zaměstnavatelů. Nechme se překvapit.

Autor: Jan Forbelský

Metodika Ergoprogress

„Inovativní návod, jak provozovat efektivní integrační sociální podnik segmentu osob se zdravotním postižením."