Reportáž 13/09/2018

Cheer Up! Tři integrační podniky vytvořily vlastní nápoj a jdou s ním na trh

Česko - Unikátní spojení tří integračních sociálních podniků pomohlo vytvořit zcela nový produkt. Firmy Maturus, Pro-Charitu a Ergotep dohromady vytvořily nápoj, který jde v současnosti na trh.
Tři podniky zabývající se integrací a zaměstnáváním osob se zdravotním postižením se rozhodly spojit síly a dotáhnout do konce nápad s výrobou vlastních sirupů pod značkou Cheer Up!

bylinný sirup Cheer Up, Pro-Charitu, Maturus, Ergotep
Nový sirup se vyrábí v Červeném Kostelci v několika příchutích. | foto: Pro - Charitu

Vznikají spojením know-how tří subjektů, které jsou špičkami ve svém oboru. Pražský Maturus vytvořil etiketu, Pro-Charita z Červeného Kostelce se postarala o výrobu produktu a prosečský Ergotep zařídil zařazení produktu do prodejní sítě po obchodní stránce. „Vzájemně využívat a vytěžovat služby mezi sociálními podniky by mělo být přirozenou snahou a násobením přínosného efektu sociálního podnikání,” nechal se slyšet generální ředitel Ergotepu Jiří Černý.

„Tento nápoj vyšel z našich dlouhodobých úvah s pány Herynkem a Černým z Ergotepu. Rádi bychom novou značku Cheer Up nabídli do sítě TESCOMA,” řekl obchodní ředitel Pro-Charity Michal Krejčí.

Zástupci Ergotepu se s podnikem Pro-Charitu potkali v projektu Ergoprogress. Díky tomu, že se ve všem snaží podporovat a propojovat, vznikla myšlenka využít pro prodej sirupů síť Prodejních center TESCOMA provozovanou Ergotepem. „Bylo potřeba na stávající top kvalitní produkt vytvořit nový brand, a tak vznikl Cheer Up z dílny Maturus. Myslím si, že je to velmi povedené,” konstatoval Černý.

Cheer Up v překladu znamená hlavu vzhůru a slogan má mimo jiné za úkol povzbudit lidi s hendikepem na další životní cestě a současně také poukázat na to, že produkt má sociální přidanou hodnotu. „Význam těch dvou slov nemusím ani vysvětlovat, to je zřejmé. Myslíme si také, že je důležité mít zdravé sebevědomí v oblasti sociálního podnikání a vedení hendikepovaných v práci. Je to moderní, fresh a fun pojetí mířené na mladou generaci a moderně uvažující klientelu v TESCOMĚ,” dodal k výrobku Krejčí.

Sirupy Cheer Up jsou vyrobené pouze z přírodních surovin, bez konzervantů, éček a náhražek. „A také jsou v obalech, které správně pasují k designu TESCOMY a jsou především doplňkem k prodávaným výrobníkům sody a limonád,” přiblížil další detaily Černý.

bylinný sirup Cheer Up, Pro-Charitu, Maturus, Ergotep
Sirupy Cheer Up jsou vyrobené pouze z přírodních surovin. | foto: Pro - Charitu

Sirupy o objemu 250 mililitrů budou k dostání v několika příchutích - bezový, zázvorový, meduňka s dobromyslí, mateřídouška a jitrocelový s mátou. Do prodeje zatím míří v síti Prodejních center TESCOMA v Plzni, Ostravě, Karlových Varech, Českých Budějovicích, Liberci a Proseči.

Pražské grafické studio Maturus dlouhodobě figuruje na poli grafických prací a mezi svými zaměstnanci má lidi převážně na vozíčku. Sociální podnik Pro-Charitu se věnuje výrobě sirupů a pomáhá vrátit do života lidi, kteří mají různé potíže fyzického rázu. Družstvo invalidů Ergotep se specializuje na zaměstnávání OZP a spolupracuje s velkými firmami TESCOMA, Hamé, Vileda, jimž zařizuje distribuci výrobků k zákazníkům a bankou ČSOB, pro niž zpracovává bankovní doklady.

Autor: Bohuslav Stehno

Metodika Ergoprogress

„Inovativní návod, jak provozovat efektivní integrační sociální podnik segmentu osob se zdravotním postižením."