Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Teorie ISP OZP

Integrační sociální podnikání je vizí budoucnosti. Příležitostí pro všechny, jak transformovat a narovnat prostředí zaměstnávání a začleňování ohrožených skupin na chráněném trhu práce. ISP je jedinou volbou pro ty, kteří se chtějí vrátit do společnosti, být znovu její součástí a to za pomoci nástrojů a metod, které se v praxi již osvědčují.

 

Společenské vymezení ISP OZP

  • Postavení ISP OZP

    Postavení ISP OZP

    ISP OZP je jedním z pilířů sektoru sociální ekonomiky.

    Sociální podnikání je jedním z pilířů třetího sektoru. Pokud je dobře zorganizované je schopno oproti ostatním pilířům udržitelně a efektivně generovat finanční aktiva.

  • Třetí sektor

    Třetí sektor

    Sociální ekonomika jako třetí sektor se částečně překrývá s neziskovým (občanským) sektorem.

    Třetí sektor se odlišuje přesahem tržního prostředí. Je možným potenciálem a východiskem přísunu zdrojů do neziskového (občanského) sektoru.

  • Dotčené strany

    Dotčené strany

    ISP OZP dnes ovlivňují tři základní skupiny dotčených stran.

    Mezi dotčené strany dnes řadíme státní správu, stávající či potenciální sociální podniky ISP a cílovou skupinu ISP OZP.

Personalistika a integrace v ISP OZP

  • Personalistika zaměstnavatele

    Personalistika zaměstnavatele

    Jde o úroveň potřebnou pro komunikaci s OZP dle zákona o zaměstnanosti.

    V tomto typu personalistiky nejsou přítomny procesy potřebné pro rozvoj cílové skupiny. Cílová skupina je zde vnímána jako nástroj k získání dotace.

  • Integrační personalistika

    Integrační personalistika

    Je místem změny postavení cílové skupiny v ISP OZP.

    Je místem, kde jsou přítomny procesy pro počáteční spuštění integrace cílové skupiny OZP. Je rozdílovým parametrem mezi zaměstnavatelem OZP a ISP OZP.

  • Komplexní integrace

    Komplexní integrace

    Jde o kvalitativně vyšší úroveň integrační personalistiky.

    Obsahuje v sobě procesy zabývající se potřebami cílové skupiny i mimo pracovní dobu. Umožňuje integrovat skupiny s těžším zdravotním postižením.

Obchodní procesy ISP OZP

  • Obchodní nástroje

    Obchodní nástroje

    Jsou nutné k prosazení produktů z ISP OZP v konkurenčním prostředí.

    Používáme tři základní obchodní nástroje: sociální marketing, CSR komunikaci a náhradní plnění. Ideální je schopnost umět použít v obchodní komunikaci s partnerem všechny dohromady.

  • Společenská odpovědnost

    Společenská odpovědnost

    CSR je ideální prostor pro realizaci společenských projektů.

    Důležité v komunikaci s CSR partnerem je schopnost realizovat projekty v rámci jeho CSR témat a podle těchto témat si potenciální partnery vybírat.

  • Společenský byznys

    Společenský byznys

    Společenský byznys je důležitou součástí obchodu ISP OZP.

    Spolupráce se společenskými partnery nad řešením aktuálních společenských problémů musí pro ISP OZP znamenat vedle růstu jeho image i obchodní efektivitu.

Právo a daně ISP OZP

  • Reinvestice zisku

    Reinvestice zisku

    Její definice v zakladatelském dokumentu a vnitřních předpisech.

    Minimálně 51 % zisku musí být reinvestováno prostřednictvím fondu rozděleného zisku zpět do firmy nebo na veřejně prospěšné účely. Čerpání upraví vnitřní předpisy.

  • Vnitřní předpisy

    Vnitřní předpisy

    Definujeme jejich soulad s principy ISP OZP.

    Řešíme pracovní podmínky dle OZP, etický kodex firmy, ochranu osobních údajů a celkové nastavení vnitřních předpisů na vyšší úrovni než činí zákonné minimum.

  • Náhradní plnění

    Náhradní plnění

    Zahrnuje seznámení s administrací náhradního plnění.

    Podrobné popsání postupů registrace náhradního plnění podle zákona o zaměstnanosti z pohledu poskytovatele. Popis funkcí registru náhradního plnění.